VAN DE MENS NIETS DAN SLECHTS?











REACTIES VAN ONZE LEERLINGEN!

37 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vond het een goede voorstelling die handelt over een actueel probleem dat al lang bestaat.
De voorstelling zelf zat goed in elkaar, want in het begin twijfelde ik en dacht dat de vrouw gewoon aan het liegen was. Ik vond het stuk met de daadwerkelijke verkrachting wel iets te expliciet, ik moest er te veel van nadenken. Maar al bij al is de boodschap goed aangekomen.
ZVW 6STW

Anoniem zei

Er werd op een goede, soms grappige manier een serieus onderwerp overgebracht naar jongeren. Het onderwerp kwam dan ook duidelijk over. De manier waarop het gebracht werd sprak me ook aan. Ondanks het feit dat de 2 acteurs hun kant van het verhaal vertelden en dan ook nog eens toonden wat er echt gebeurd was, kwam het niet verwarrend over.
OD 6stw

Anoniem zei

Ik heb boeiend zitten luisteren. Dit is een onderwerp waar er maar weinig belangstelling voor is. Daarom vond ik het ook heel leuk dat men tijdens de voorstelling enkele feiten opsomden, waardoor je echt wel eens blijft stilstaan bij dit thema.De lichteffecten volgden elkaar mooi op en pastten goed bij het verhaal. De kijker bleef gefocust, doordat men in het verhaal af en toe afwisselde met enkele mopjes. Ik denk dat een derde tegenspeler wel van pas kan komen (bijvoorbeeld bij het stuk waar de vrouw/man aan het praten was met zijn bemiddelaar). Hierdoor krijg je nog een beter beeld van het toneelstuk, hoewel ik het nu ook wel goed kon onderscheiden. Conclusie: een confronterend toneelstuk waarbij je toch eens blijft stilstaan!
A.D. (6A WTS BA)

Unknown zei

Het toneelstuk was zeker en vast de moeite waard. Een uur lang heb ik kunnen genieten van een acteur en een actrice die overtuigend speelden, die perfect op elkaar waren ingespeeld en die de verschillende personages duidelijk belichaamden. Het thema is iets wat leeft bij jongeren dus ik denk dat het een boodschap heeft overgebracht. In het begin moest ik er wat inkomen met de sprongen tussen verleden en heden, maar naarmate het stuk vorderde werd ook dat duidelijk. Met een mix van humor, verdriet, agressie en spijt zorgde de regisseur voor weinig dode momenten. Voor mij is het een aanrader!

Anoniem zei

Ik vond het een leuk, maar toch speciaal toneelstuk. Het leuke aan het stuk was dat het werd gespeeld door maar twee acteurs en niet door meerdere acteurs. Ze konden zeer goed hun emoties uiten. Het ene moment zeer agressief en dan plotseling weer zeer rustig en zelfs depressief. De man was zeer goed in het afwisselen van emoties. Het ene moment was zijn stem zeer kalm en kil. Plotseling dan weer luid en agressief. Ik vond het ook een boeiend onderwerp voor jongeren. Dus zeer goed gedaan!

Anoniem zei

De inhoud van het toneelstuk was zeker één van de betere die ik ooit heb gezien. Ik had in het begin een beetje tijd nodig om in het verhaal te komen, maar eens dat ik mee was vond ik het zeer boeiend. Ook goed was dat er afwisselend verschillende momenten werden getoond, maar het kwam niet verwarrend over. De twee acteurs waren ook zeer goed. Ze waren heel vlot en dat zorgde er mede voor dat iedereen ook aandachtig was. Een klein minpuntje is misschien wel dat er maar twee acteurs in het stuk zijn. Het zou misschien nog beter zijn als er één extra persoon meedoet. Al bij al dus een héél goede voorstelling.

SR, 6AWiTStri

Anoniem zei

Er zou misschien wel nog een derde acteur mogen zijn die alle rollen speelt behalve de 2 hoofdrollen. Soms was er even een verwarring van welke rol één van de twee hoofdrolspelers speelde. Een goed voorbeeld is bij de psychiater. Daar was dit even verwarrend omdat de ene seconde hij William was en een seconde later was hij de psychiater. Bij de mannelijke acteur was dit makkelijker te onderscheiden dan bij de vrouwelijke actrice door zijn gebaren. De vrouw gebruikte dezelfde gebaren zoals ze het slachtoffer speelde. Maar ik vond het wel een heel realistisch verhaal. Niemand zou het verwachten van vrienden of collega's maar zo te zien is het procentueel het grootste. Ik heb wel genoten van het stuk.

S.S. 6AWTSb

Anoniem zei

Ik vond het een goede voorstelling. Wat ik eraan leuk vond is dat de acteurs tussen het publiek kwamen. Een minpuntje was dat ze met twee acteerden maar het was wel geslaagd. Van de acteurs ben ik zeer tevreden. Ze konden goed de emoties uitdrukken. De muziek was soms wel raar maar in het totaal was het wel geslaagd. Het verhaal was zeer realistisch en duidelijk. Het was wel goed dat er twee standpunten waren van de dader en het slachtoffer.
6spw A.K.C

jentro zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Ik vond het een vrij goed toneelstuk, zeker omdat het gaat over een zeer ernstige misdrijf.Het wordt goed uitgelegd voor jongeren qua grapjes die er mee in verwerkt zijn.Het was ook leuk dat de acteurs soms tussen het publiek zaten of liepen.De acteurs waren ook zeer goed op elkaar ingewerkt.Ze wisten op de juiste momenten het gesprek van elkaar over te nemen zonder pauzes ertussen te laten.
6spw DJ

Anoniem zei

Ik had iets totaal anders verwacht. Meestal is een toneelstuk saai en dit toneelstuk vond ik echt goed. De twee acteurs beeldden meerdere personages uit en dat is volgens mij niet gemakkelijk. Zij deden dit zeer goed omdat ze een andere intonatie gebruikten voor elk personage. Er was iedere keer een korte pauze als ze van personage veranderden en zo wist je dat er een andere personage aan het woord ging komen. Slechts een paar keer was het niet zo duidelijk. Verder vond ik dat ze op een vrij grappige manier een serieus onderwerp ter sprake hebben gebracht.

JB 6AWTSba

Anoniem zei

Ik vond het een goed toneelstuk. De acteurs kwamen geloofwaardig over. Ik vond dat het meisje zeer goed kon acteren.Toen ze hoog begon te zingen verstond ik ze soms niet goed. De overgang tussen de verschillende personages vond ik goed omdat de personages telkens een korte pauze namen. De duur van het toneelstuk was net goed, het moest zeker niet langer duren.

N.E

Anoniem zei

Echt proficiat aan die 2 acteurs. Hun ding doen zonder zich (zichtbaar) te storen aan de comentaren die uit de zaal kwamen, dat moet niet gemakkelijk zijn. Ze speelde heel overtuigend hun rol en brachtten dit (toch heel moeilijk) onderwerp ter sprake. Algemeen vond ik het stuk heel goed alleen het einde vond ik iets minder
K.V.M 6STW

Anoniem zei

Ik vond het een zeer goed stuk. Ik vond het eerst wel een beetje raar dat het stuk maar door 2 personen werd gespeeld. Achteraf bekeken heeft me dit helemaal niet gestoord. Het stuk zat goed in elkaar en de auteurs waren zeer duidelijk over het onderwerp. Ze brachten het onderwerp soms op een serieuze manier over en soms ook niet. Dat vond ik wel goed, zo kon je blijven kijken zonder dat het steeds hetzelfde bleef. Op het einde begonnen er een paar mensen te aplaudisseren maar ik heb even gewacpht omdat ik niet helemaal zeker was dat het stuk al gedaan was. Dat was misschien wel een beetje jammer.
E.S 6 STW

Anoniem zei

Ik vond het een zeer goed toneelstuk met een onderwerp dat iedereen wel boeit denk ik. Af en toe was het wat ingewikkeld omdat ze ineens terug in de tijd gingen of terug naar het heden. Verder was het zeer goed geacteerd door de acteurs. over het alegemeen was ik zeer blij met het toneel. Er zaten ook wat scènes bij waar ik toch wel even bij stil stond bv. de verkrachtingsscène.
Dus in het algemeen vond ik het een goed stuk.
MHR

Anoniem zei

Ik vond het een heel boeiend toneelstuk over een onderwerp dat zeker wat vaker in de schijnwerpers mag staan. Het was heel goed geacteerd, maar ik vond dat de muziek soms nogal ongelegen kwam of er niet bij paste, aangezien het grootste deel van het toneelstuk zonder muziek was.
Het is wel een goed initiatief en er mag zeker een vervolg op komen.
LL 6INFOb

Anoniem zei

Het acteren was vrij tot zeer goed gedaan maar persoonlijk vond ik het verhaal rond de ' verkrachting ' niet boeiend genoeg .
Ik had het liever iets komischer gehad .

G.W
6TS-v

Anoniem zei

Voor mij was de voorstelling nogal saai, ik ben niet het type dat graag naar voorstellingen gaat behalve als het dansvoorstellingen zijn :D. Het stuk was wel goed voorgebracht met het weinige materiaal dat ze tot hun beschikken hadden. De mannelijke acteur speelde een beetje te geforceerd, maar dat werd wel gecompenseerd door de vrouw die heel goed haar rollen kon spelen. Te lang vond ik de voorstelllingen niet, drie kwartier is net genoeg en ze hebben op die drie kwartier echt wel gebracht wat ze wouden brengen. Ik heb wel echt diep respect dat ze toch duidelijk hebben kunnen maken welke rol ze aan het spelen waren ondanks dat ze slechts met hun tweëen waren en weinig materiaal hadden/decors.

Boodschap van het verhaal is duidelijk over gekomen, goede voorstelling over het algemeen.

7/10

JVC

Anoniem zei

Het was een zeer actueel stuk. Het had mooie dialogen en een prachtige uitvoering. Ik heb wel een enkele opmerking voor de acteurs, wacht tot het publiek kalm is om verder te spelen, zodat er geen stukken van de dialogen wegvallen.
VV uit 6 Info

Anoniem zei

Ik vond het stuk heel goed gespeeld.
De acteurs lieten u twijfelen over het onderwerp. Was het een verkrachting of niet? De muziek op de achtergrond was goed gekozen, het paste bij het dramatische onderwerp.
De acteurs lieten zich ook niet ontmoedigen als het publiek belachelijk deed en speelden gewoon rustig verder, wat heel professioneel is.

P.V 6TSv

Anoniem zei

Ik vond het een beetje een eentonig stuk. Het onderwerp was wel goed om de mensen hiervan bewust te maken maar er gebeurde niet veel. Het zijn maar 2 mensen die over 1 ding praten. Er komt niet zoveel variatie in. Wel goed gespeeld.

D.A 6info

elinee zei

Ik vond het een mooi stuk en goed dat dit onderwerp aan de orde werd gebracht. Het was wat onduidelijk in het begin wie nou wie was maar dat werd later duidelijk. Er zaten momenten bij waarbij ik helemaal in het stuk op ging en alle focus had voor de acteurs. Ze hebben het goed gedaan, ondanks dat het publiek niet altijd even stil was!

E.M 6Toe

Anoniem zei

Ik vond het stuk beter dan ik had verwacht. Soms vond ik de dialogen wel een beetje verwarrend, dat ik niet goed meer wist wie wie was en of ze nu echt contact met elkaar hadden of niet. Achteraf werd alles wel duidelijk. De acteurs leefden zich ook goed in in hun rol.
Ook het thema is goed overgebracht, het is een delicaat thema dat niet vaak aan bod komt, maar zij hebben toch op een goede manier de aandacht hierop kunnen vestigen.
Ik vind het wel jammer dat sommige leerlingen zo rumoerig deden tijdens het stuk.
J.V. 6stw

Anoniem zei

Goed stuk over een delicaat onderwerp. De mannelijke acteur vond ik uitermate goed acteren en werd helemaal mee gesleept in zijn gevoelens. De belichting vond ik ook heel goed gedaan, het gaf meer sfeer aan het stuk. Ik zou het aanraden aan andere.
J.G 6 STW

Anoniem zei

Ik vond het een heel mooi stuk. In het begin was het wel moeilijk te volgen, maar dit werd duidelijker. Het stuk ging over een redelijk zwaar onderwerp, maar ik vind dat ze dat heel goed hebben gebracht. Het is zeker een aanrader.

A.S 6stw

Anoniem zei

Ik vond het een leuke voorstelling, en aangrijpend. Ik wist niet dat verkrachting je hele leven zo op zijn kop kon zetten. De acteurs speelden hun rollen erg goed. Het enige wat ik niet snapte is wanneer ze achter elkaar op die dozen gingen zitten en begonnen te praten over wat er gebeurd was. Ik volgde toen even niet meer, maar niet veel later snapte ik dat ze bij een psychiater zaten. Jammer genoeg werd het stuk een beetje minder serieus genomen door al dat commentaar van sommige leerlingen.
Ik zou het zeker aanraden, maar niet aan een publiek dat van niks weet.

M.V. 6Info a

Anoniem zei

Ik vond het een zeer boeiende en aangrijpende voorstelling. Sommige stukjes waren net iets te langdradig, maar deze werden dan weer goed gemaakt door de volgende stukken van de voorstelling. Ik vond het zeer verrassend dat er zoiets neergezet is kunnen worden met enkel twee acteurs en zeer beperkte attributen en decor. Hiervoor zeken mijn respect. Het verhaal zelf was zeer meeslepend, maar misschien wel een klein beetje hard. Stel dat er iemand in de zaal zat die iets in gelijkaardige aard zou hebben meegemaakt. Ik denk dat het voor zo iemand zeer moeilijk moet zijn om van het stuk te genieten. Annastacia Ramdaras 6STW

Anoniem zei

Ik vond het een prachtig, aangrijpend stuk. Maar met 2acteurs en eigenlijk geen speciaal decor en zo'n prestatie neerzetten vond ik prachtig. Ook de uitdrukkingen van de acteurs, de ene momenten woede de andere moment aan het lachen, maken het stuk goed. Het stuk doet de jongeren ook stilstaan bij het onderwerp. Ik vind het zeker een aanrader. Enkel spijtig van sommige leerlingen die zich niet konden gedragen. Ik vermoed dat dit ook de acteurs gestoord heeft.

S.G 6stw

Anoniem zei

Het toneelstuk was naar mijn mening zeer aangrijpend. Het is eerst en vooral niet gemakkelijk om over dit soort delicate onderwerpen te praten, laat staan een toneelstuk erover maken.
Het was ook interessant om maar twee acteurs op het podium te zien en omdat er twee acteurs waren kon men zich beter focussen op het verhaal zelf.
Toch moet ik zeggen dat ik niet volop van het stuk heb genoten omdat sommige momenten te langdradig waren.

Samengevat: een goed stuk, maar ik zou het zeker niet opnieuw willen bijwonen.

A.R. HA

Anoniem zei

Ik vond het toneelstuk erg goed. Niet iedereen houdt van weinig decor en weinig acteurs, maar ik vond dat dat het stuk net iets aparts gaf. De acteurs gingen ook erg goed op in hun rollen. Ik vind het onderwerp van het toneelstuk goed gekozen. Meer jonge mensen zouden op de hoogte moeten gebracht worden van de gevolgen van geweld en misbruik. Theorielessen zijn natuurlijk niet altijd even interessant, dus dit vind ik de ideale manier om het hen toch allemaal duidelijk te maken. Het is spijtig dat er van het publiek uit weinig respect was tijdens de voorstelling.

M.M. 6 INFO b

Anoniem zei

Ik vond het een zeer goed toneelstuk. Vooral door dat de schrijver het lijdt van het slachtoffer, maar ook dat van de dader toonde, die zie je normaal niet voor komen in zo van verhalen. Meestal is de dader een monster die geen spijt heeft, maar in dit stuk was dat helemaal niet zo, zo zijn daders ook maar mensen en mensen maken fouten. De 2 acteurs hebben dat ook fantastisch gedaan, ze gingen echt in hun rol. Het spijtige aan dat toneelstuk was het publiek, ze stoorde de acteurs en misschien ook geïnteresseerde studenten. En er was een scene waar het slachtoffer werd verkracht en sommige mensen waren gewoon aan het juichen. Stel dat er een persoon in het publiek verkracht was die zou da niet leuk vinden.

B.I. 6EE

Anoniem zei

Het toneelstuk was goed opgebouwd en had op de juiste momenten een scene waarbij ze het terug iets interessanter maakten. Het was een goed opgevoerd stuk waarbij maar 2 acteurs voorkwamen en dat was in het begin van de voorstelling nogal verwarrend. Naarmate het einde van de voorstelling was alles wel heel duidelijk en was de boodschap ook goed overgekomen. De sfeer in de zaal was nogal luidruchtig door een bepaalde klas wat voor de acteurs niet leuk was en voor de personen die wel wouden volgen even min.

S.D. 6 INFO A

Anoniem zei

Een zeer goede voorstelling. de boodschap kwam over en het verhaal er achter was ook niet ver gezocht. ik kan me zeker voorstellen dat dingen zoals dit regelmatig gebeuren.
het enige minpuntje vind ik de muziek, het was niet dramatisch genoeg. als dit > http://youtu.be/GD3VsesSBsw werd gespeeld tijdens de dramatische delen dan was het verhaal vermoedelijk nog beter doorgekomen.

Kortom; een goed stuk en de moeite om te gaan kijken.

M.R. 6INFOa

Anoniem zei

Ik vond het een mooi toneelstuk, dat doet nadenken . Je leest wel regelmatig in de krant over verkrachtingen, maar je denkt nooit na over de gevolgen voor dader en slachtoffer. De acteurs waren ook zeer goed. M.V. 6 EE

Anoniem zei

Ik vond het wel een interessant toneelstuk.
Het gaat over een belangrijk onderwerp waar de kijkers meer info over krijgen.
Het wordt aangrijpend en op een originele manier gebracht. Er waren maar 2 acteurs die verschillende rollen moesten spelen, maar dat deden ze wel goed.
Kortom het was een geslaagd toneelstuk dat zeker aan te raden is voor anderen.
T.P. (6EE)

Anoniem zei

Het toneelstuk was voor mij zeer aangrijpend, ik had totaal niet verwacht dat het over dat onderwerp zou gaan toen ik de titel hoorde. De acteerprestaties waren enorm goed, ook al was het inderdaad soms verwarrend i.v.m de dialogen. Het zou denk ik nog aangenamer zijn geweest moesten er meerdere acteurs meedoen. Het toneelstuk is wel een aanrader. En een dikke 'boe' voor het gemene publiek! 6stw L.S

Anoniem zei

ik vond het toneelstuk zeer goed gespeeld, de muziek was goed gekozen en paste bij de scenes in het stuk. ik vond het onderwerp nogal specifiek en persoonlijk ik denk dat het erg zwaar zou zijn om naar zo een stuk te kijken als je zelf zoiets hebt meegemaakt. de acteurs speelden hun rollen zeer goed soms vond ik het niet zo duidelijk wie de acteur aan het spelen was maar na een tijdje merkte je het wel. ik zou zeggen 'keep up the good work' aan de acteurs regie en mensen van licht en geluid.
V.J. 6info A